Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Computers in education: the association between computer use and test scores in primary school

Publicerad:2022-01-31
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

This paper analyses the associations between computer use in schools and at home and test scores by using TIMSS data covering over 900,000 children in fourth grade. When controlling for school fixed effects, pupils who use computers at school, especially those who use them frequently are found to achieve less than students who never use computers. Daily computer use at home is negatively associated with test scores, although monthly, and sometimes weekly, use is positively associated with pupil performance. There is no significant difference between subjects and only small gender and country differences are observed. Moreover, the result suggests that the negative association of computer use at school is larger among low-performing pupils than for high-performing pupils. The findings suggest a negative association of computer use at school and test scores but do not reject the possibility that computers have a positive impact on test scores if computers are used optimally.

Författare: Linn Karlsson

Computers in education: the association between computer use and test scores in primary school

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev