Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Coming of age in Dutch schools: Issues of schooling and identity

Publicerad: 2013-03-14
Uppdaterad: 2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent: Moa Duvarci Engman

In this article we compare research we did 30 years ago in Dutch schools among youth of diverse ethnic backgrounds about their identities with today’s research evidence. Taking the position that education is a site for implicit and explicit identity development mediated by the social conditions in which young people grow up and the political climate regarding multiculturalism and inclusiveness, we sketch a picture of changing frameworks relating to education and multicultural societies and a picture of developments in the identification with others and society of urban youth of different descent. The possibility to meet in ethnically mixed schools, a meaningful curriculum and qualified teachers to guide the processes of identity development of all students towards the ideal of inclusiveness are among the features of education taken into.

Författare: Yvonne Leeman & Sawitri Saharso

Coming of age in Dutch schools Issues of schooling and identity

Education Inquiry, Volume 4, No. 1, March 2013

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Delta på plats i Stockholm 2–3 oktober eller via webbkonferensen 13 oktober–3 november! Konferensen riktar sig till lärare i grundskolan och gymnasiet, och kan även vara av intresse för dig som arbetar inom vuxenutbildningen.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
2–3 okt
Digital temaföreläsning

Skolsäkerhet och PDV

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om skolsäkerhet och hantering av pågående dödligt våld, med föreläsare Kim Norman. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
14 apr – 19 jun