Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Challenges and Possibilities of Educational Equity and Equality in the Post-COVID-19 Realm in the Nordic Countries

Publicerad:2022-09-28
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The aim of the article is to offer a base for discussions on educational equality from the viewpoint of changes in the world causing widening disparities between pupils and students. The essence and possibilities of educational equity and equality in the Nordic educational realm are discussed from six viewpoints. The outcome is that all children have the moral right to access equal opportunities even though they are different and unique. Second, we cannot find absolute equality between individuals because all individuals are different and unique. Third, we should find political and pedagogical ways in which to handle educational inequalities. Fourth, students who are not motivated and skilled to undertake independent work may be in danger of being left behind. Fifth, the COVID-19 pandemic has exacerbated the differences between students and diminished the possibilities of students who are vulnerable. Finally, new technologies may open new paths to reduce educational inequality.

Författare: Jari Metsämuuronen och Anu Lehikko

Challenges and Possibilities of Educational Equity and Equality in the Post-COVID-19 Realm in the Nordic Countries

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev