Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding EIBI supports and barriers in Swedish preschools
The present study examined proximal and distal barriers and supports within the Swedish service system that may affect implementation of early and intensive behavioral intervention (EIBI) for children with autism.
Författare: Lise Roll-Pettersson, Ingrid Olsson, Shahla Ala’i-Rosales
International Electronic Journal of Elementary Education, iejje

Webbkonferens
Svenska som andraspråk
Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka 
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning
När leken inte fungerar
Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka 
19 maj – 23 jun