Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding EIBI supports and barriers in Swedish preschools

Publicerad:2018-06-19
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The present study examined proximal and distal barriers and supports within the Swedish service system that may affect implementation of early and intensive behavioral intervention (EIBI) for children with autism.

Författare: Lise Roll-Pettersson, Ingrid Olsson, Shahla Ala’i-Rosales

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding eıbı supports and barriers in Swedish preschools

Artikeln som pdf

International Electronic Journal of Elementary Education, iejje 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev