Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding EIBI supports and barriers in Swedish preschools

Publicerad:2018-06-19
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The present study examined proximal and distal barriers and supports within the Swedish service system that may affect implementation of early and intensive behavioral intervention (EIBI) for children with autism.

Författare: Lise Roll-Pettersson, Ingrid Olsson, Shahla Ala’i-Rosales

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding eıbı supports and barriers in Swedish preschools

Artikeln som pdf

International Electronic Journal of Elementary Education, iejje 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev