Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding EIBI supports and barriers in Swedish preschools

Publicerad: 2018-06-19
Uppdaterad: 2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent: Susanne Sawander

The present study examined proximal and distal barriers and supports within the Swedish service system that may affect implementation of early and intensive behavioral intervention (EIBI) for children with autism.

Författare: Lise Roll-Pettersson, Ingrid Olsson, Shahla Ala’i-Rosales

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding eıbı supports and barriers in Swedish preschools

Artikeln som pdf

International Electronic Journal of Elementary Education, iejje 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun