Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Blogs as interfaces between several worlds

Publicerad: 2009-11-26
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

The purpose of this article is to examine the use of blogs as tools in scholarly communication practice. The article is based on a case study of the Swedish academic blogosphere. It starts with an overview of earlier research about blogs which is followed by a presentation of earlier research on scholarly communication practice. Disciplinary differences regarding the use of ICTs are considered specifically. Sixty-seven Swedish academic blogs are investigated using content analysis, supplemented by a webometric study of the same material. The results indicate agreement across disciplines regarding the use of blogs as tools. One conclusion is that blogs do not replace a previous form of communication, but function as distinct interfaces between four arenas: the university, the research field, the general public, and private life.

Författare: Sara Kjellberg

Blogs as Interfaces between Several Worlds: A Case Study of the Swedish Academic Blogosphere

Human IT 10:3

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun