Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

‘Beating about the bush’ on the how and why in elementary school science

Publicerad:2013-01-31
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Britt Jakobson and Monica Axelsson examine teacher instruction on scientific literacy tasks and teacher expression of ultimate and subordinate purposes during one teaching sequence of a science unit. They use a Practical Epistemology Analysis and Systemic Functional Grammar and transcribed audio recordings of teacher instruction, students’ pair work and written texts. In conclusion, students are mainly involved in hands-on activities and aspects of scientific literacy are not so emphasised. The dominant focus is on “doing”, and the authors argue that this is creating uncertainty and that the learning direction is not always in line with what the teacher intended.

Författare: Britt Jakobson & Monica Axelsson

‘Beating about the bush’ on the how and why in elementary school science

Education Inquiry, Volume 3, No. 4, December 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev