Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Barns rättigheter i utbildningen

Publicerad:2011-09-23
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

The study presented in this paper examines and compares how issues of children’s rights in education are constructed in policy in two nations: Sweden and New Zealand. Claims for human rights for children originate from international human rights agreements, but have to be incorporated into national policy. The central interest of the analysis is the process of the contextualisation of human rights, in which rights are transformed from their expressions at the universal level to concrete interpretations in a particular policy of an individual state. Similarities and differences in the political constructions of children’s rights in education in the two nations are identified, and their expression in policy is discussed as embedded in national particularity.

Författare: Ann Quennerstedt

”The political construction of“ children’s rights in education – A comparative analysis of Sweden and New Zealand”

Education Inquiry vol. 2, 3/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev