Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Publicerad:2012-08-28
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Vilket lärande sker i mötet mellan olika aktörer, och hur tas kunskap tillvara och överförs i olika skeden av processen? Om det handlar Margareta Herrman och Lena Nilssons artikel. Syftet med studien är att undersöka hur dialogplanering för projektering av utemiljön vid en F-9-skola kunde öka elevernas delaktighet (pdf – scrolla till sidan 12 i dokumentet).

Författare: Margareta Herrman och Lena Nilsson

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Utbildning & Lärande, Vol 6, nr 1 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev