Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Publicerad: 2012-08-28
Uppdaterad: 2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent: Moa Duvarci Engman

Vilket lärande sker i mötet mellan olika aktörer, och hur tas kunskap tillvara och överförs i olika skeden av processen? Om det handlar Margareta Herrman och Lena Nilssons artikel. Syftet med studien är att undersöka hur dialogplanering för projektering av utemiljön vid en F-9-skola kunde öka elevernas delaktighet (pdf – scrolla till sidan 12 i dokumentet).

Författare: Margareta Herrman och Lena Nilsson

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Utbildning & Lärande, Vol 6, nr 1 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Delta på plats i Stockholm 2–3 oktober eller via webbkonferensen 13 oktober–3 november! Konferensen riktar sig till lärare i grundskolan och gymnasiet, och kan även vara av intresse för dig som arbetar inom vuxenutbildningen.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
2–3 okt
Digital temaföreläsning

Skolsäkerhet och PDV

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om skolsäkerhet och hantering av pågående dödligt våld, med föreläsare Kim Norman. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
14 apr – 19 jun