Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Associations Between Social-Emotional and Language Development in Preschool Children. Results from a Study Testing the Rationale for an Intervention

Publicerad: 2022-05-16
Uppdaterad: 2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent: Susanne Sawander

The aim of the present study was to investigate the associations between social-emotional and language development in a sample of 3–5-year-old children in community-based early childhood education and care (N = 90). Children’s theory of mind understanding, affect recognition and language abilities were tested with neuropsychological measurements, and their teachers rated their behavior with the Strengths and Difficulties Questionnaire. The results showed that language development was linked to the children’s social-emotional development and theory of mind ability. Furthermore, the children’s observed social-emotional skills and the neuropsychological measurements had associations with their capacity to understand and name emotions in a Teddy Bear test designed for the study. The Teddy Bear test will be developed and validated with a larger sample in a forthcoming study. The present results support the rationale for an intervention study aiming to enhance the children’s language development and their social-emotional understanding, to support the children’s social-emotional development.

Författare: Mirjam Kalland och Tanja Linnavalli

Associations Between Social-Emotional and Language Development in Preschool Children. Results from a Study Testing the Rationale for an Intervention

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Juridik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i juridik! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg för att utvecklas i din yrkesroll. Delta på plats 29 april eller via webben 6–27 maj.
Läs mer och boka
Gy–Vux
29 apr
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Från och med juli 2025 kommer skrivelserna om fysisk aktivitet och rörelse i förskolans läroplan att stärkas. Ta del av en föreläsning som presenterar forskningen bakom beslutet, och utveckla din förståelse för fysisk aktivitet, rörelse och motorisk träning i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun