Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Aspects of teachers’ language and communication support in Swedish preschools after a second phase of implementation

Publicerad:2021-03-02
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The aim was to investigate the staff’s language support towards children in Swedish preschools after eight weeks of structured language support. This study took place after an initial study of six weeks’ language support. To identify support of Language Learning Environment, Opportunities and Interactions an observation-tool was used. Structured collegial discussions took place about language support strategies. The staff often engaged the children in structured conversations with adults and peers but seldom facilitated interactive book reading. The interactions were now more focused on general learner needs than on advanced language learning such as introducing new complex syntactic and semantic constructions. The staff’s reflections showed that the discussions about the Language Environment items were intertwined with ideas about how to use these items to increase language opportunities and interactions. Accordingly, the staff’s work with language support towards the children had further developed after two phases of professional language support.

Författare: Ann Nordberg

Aspects of teachers’ language and communication support in Swedish preschools after a second phase of implementation

Early Child Development and Care

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev