Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

App-based mathematical intervention for youth with intellectual disabilities: a randomised controlled trial

Publicerad:2023-03-01
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The purpose of the study was to evaluate whether students with intellectual disabilities (ID) can improve their arithmetic skills by participating in an arithmetic intervention programme, theoretically founded on explicit instruction (EI) and administered via an application developed for tablet computers. The intervention study used a randomised controlled trial design (RCT) (n = 30, aged 10-16, 13 females) and lasted for up to 12 weeks. The results show that the intervention group significantly improved in arithmetic fact fluency compared to the controls and the effects remained six months after the intervention. The effects were larger for subtraction than for addition, and this difference remained six months later. These results suggest that mathematics applications based on explicit instruction can be an effective way of teaching arithmetic facts to youth with mild ID.

Författare: Daniel Schöld, Rickard Östergren, Anna Levén, Martin Hassler-Hallstedt och Ulf Träff

App-based mathematical intervention for youth with intellectual disabilities: a randomised controlled trial

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev