Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Vetenskaplig tidskrift"

Visar sida 8 av 59

Välj typ av innehåll inom kategori "Vetenskaplig tidskrift":

Mainstream and special schools’ use of well-being programmes: A regional survey

14 mars
The incorporation of mental well-being provision into school curricula is increasingly the focus of government policy in the UK and internationally. However, it is not clear what well-being programmes schools provide to pupils, and how these programmes are delivered. The current study was an online survey to assess the use of whole-school well-being programmes in…

Making leisure time meaningful for adolescents: an interview study from Sweden

4 mars
This study aimed to gain a greater understanding of how community actors perceive meaningful leisure time and how they work to create meaningful leisure time with the intention of increasing the chances for more adolescents completing upper secondary school.

Lärarstudenters förutsättningar att utveckla yrkesspecifika kunskaper

31 januari
This study aims to investigate how the courses in didactics of mathematics in preschool and primary teacher education create conditions for preservice teachers to develop professional knowledge in an interactive learning process that integrates the knowledge domains of mathematical subject knowledge and pedagogical mathematical knowledge.
Forskning och utveckling kategorier

Gymnasieelevers kontextuella meningsskapande: agens i teori och praktik

31 januari
Forskning har identifierat en till synes förbryllande företeelse, nämligen den att skolelever inte alltid uppskattar frihet och handlingsutrymme i lärandet. Vidare efterlyses pedagogisk forskning om agens inom ramen för skolans verksamhet. Syftet med denna artikel är således att bidra med kunskap om hur några agensbegrepp kan förstås, och hur de kan synliggöras i relation till…
178959