Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Vetenskaplig tidskrift"

Visar sida 20 av 59

Välj typ av innehåll inom kategori "Vetenskaplig tidskrift":

Forskning och utveckling kategorier

Ikke skrivekyndig? Multimodal tekstproduksjon på smarttelefon som en ressurs i voksne innvandreres læring

2023-01-23
This article explores six adult immigrant students’ multimodal text production in everyday and learning situations. The students are between 25 and 55 years and attend adult education in Norway, they have little or no previous schooling and little experience with alphabetic texts.
Forskning och utveckling kategorier

Förskollärares ledarskap som ett kunskapsfält i behov av begreppsliga resurser i förskoleverksamhet, utbildning och forskning

2023-01-23
The present study aims to investigate supervision activities as a form of teaching leadership in preschool teacher education. Work-based education constitutes a particular context for understanding of leadership in preschool due to its intention of bridging between practical and theoretical experience and knowledge.

Development of critical thinking and language proficiency among undergraduate Swedish online EFL students

2023-01-23
The present study aimed to investigate the correlation between CT and L2 proficiency in an online learning environment. The participants in this study were undergraduate Swedish students taking part in an online EFL course at a Swedish university.
Forskning och utveckling kategorier

Förskollärares tal om fysik i förskolan

2023-01-23
This article presents the qualitatively different ways as the preschool teachers' statements connected to physics and how the teaching of physics changes during four work team planning sessions. The analysis of video transcripts of the planning sessions shows that the preschool teachers' discussions reflect both uncertainty and certainty about the physics content and the physics teaching.

Livsvärldsfenomenologisk belysning av abduktion inom pedagogisk forskning: exemplet lärarblivande

2023-01-23
I den här artikeln belyses och diskuteras abduktion inom livsvärldsfenomenologisk forskning. Syftet är att visa hur abduktiva processer inom en pedagogisk livsvärldsansats kan öppna upp för nya pedagogiska upptäckter, samt hur detta arbetssätt kan bidra med en fördjupad förståelse inför användningen av abduktion inom pedagogisk forskning.
119202159