Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Utveckling"

Visar sida 8 av 13

Forskning och utveckling kategorier

Att systematisera det praktiska arbetet

2021-08-26
För att erfarenhet ska kunna bli beprövad behövs ett systematiskt arbete. Detta i sin tur är beroende av rätt förutsättningar. Utgångspunkten bör alltid vara att arbetet ska leda till utveckling av ny kunskap och ett ökat lärande för barn och elever. Vad behövs för att kunna göra detta och vad ingår i arbetsprocessen?
Forskning och utveckling kategorier

En förskola i takt med tiden

2021-04-22
I dag avslutas Ifous forsknings- och utvecklingsprogram (FoU) Flerstämmig undervisning i förskolan där 300 förskollärare och ledare för förskoleverksamhet på olika nivåer i åtta kommuner under drygt tre år har arbetat tillsammans med forskare från Malmö universitet för att utveckla undervisningen i sina förskolor.
Forskning och utveckling kategorier

Kvalitetsteamet i Burlövs kommun

2021-04-16
Vad är fortbildning? Hur arbetar vi mest effektiv för lärarnas professionsutveckling och undervisningsutveckling? Kvalitetsteamet består av nio skickliga lärare som arbetar för våra grundskolor och förskolor. Arbetet utgår alltid ifrån skolenheternas systematiska kvalitetsarbete, där enheterna identifierar sina utvecklingsområden.
178913