Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Utveckling"

Visar sida 2 av 14

Välj typ av innehåll inom kategori "Utveckling":

Forskning och utveckling kategorier

Lessons for Ed-Tech companies in LAUSD’s far-reaching AI experiment

2024-04-23
The Los Angeles Unified School District in California adopted "Ed," an AI-powered learning tool developed through a partnership with AllHere, providing students 24/7 access to vital information and resources. The collaboration has set a precedent for AI integration in education that integrates user-centric design and fosters meaningful engagement to address evolving.
Forskning och utveckling kategorier

Skolutveckling på lagom vetenskaplig grund

2024-01-12
”Vetenskaplig” betyder inte att vi ska forska i ordets akademiska bemärkelse, men skolan kan anamma forskningens systematik som arbetssätt: att ha ett problem, titta på det tillsammans och förbättra undervisningen. Det menar Björn Kindenberg, som kombinerar forskarstudier med utvecklingsarbete inom skolan.
Forskning och utveckling kategorier
FoU utvecklingskällor

Mjuk övergång kräver systematik och struktur

2023-10-11
Det brister ofta vid övergångar från låg- till mellanstadiet. I regel beror det på att det saknas systematik kring överlämning av elevinformation mellan stadierna, visar Sara Eklund och Monica Rundqvist i sin utvecklingsartikel. Artikeln har skrivits inom ramen för Ifous FoU-program Datadriven skolutveckling.
Forskning och utveckling kategorier

De samarbetar för en tillgänglig undervisning

2023-05-10
Stöttande strukturer, tydliga förväntningar och utmaningar på varje elevs nivå. Så skapar lärarna Mia Svensson och Sebastian Fieril på Hagenskolan en tillgänglig undervisning och lärmiljö för alla elever. Här berättar de om sitt arbetssätt för att bygga kunskap och utveckla elevernas sociala färdigheter.
1 2 3 14