Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Utveckla skolan"

Visar sida 2 av 3

Välj typ av innehåll inom kategori "Utveckla skolan":

Forskning och utveckling kategorier
FoU utvecklingskällor

Interfoliering får eleverna att minnas bättre

2020-12-02
Systematisk repetition av kunskaper får eleverna att bättre minnas vad de lärt sig. Det erfar lärarna Peter Habbe, Kari Maliniemi, Jenny Segerberg, Lasse Svensson, Tavga Abdulla som har skrivit en artikel om interfoliering på gymnasieskolan YBC i Nacka.
Forskning och utveckling kategorier
FoU utvecklingskällor

Samarbete mellan klasser utvecklar både elever och lärare

2020-12-02
Att samarbeta över klassgränserna ökar engagemanget och får eleverna att arbeta med noggrant. Det upplever Sonja Schmitz Gustafsson och Emma Söderholm på Myrsjöskolan i Nacka som skrivit en artikel om ett ämnesöverskridande samarbete mellan fyra högstadieklasser.
1 2 3