Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 96 av 126

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

‘Gamer’ or not, all students can benefit from gamified learning

2020-01-23
Games can help all students develop skills such as adaptability and collaboration, writes Benjamin Leskovansky, Insight Pennsylvania Cyber Charter School's IT instructor. In this commentary, Leskovansky writes that "gamification" - or game-based learning - helped his computer science career and shares how games can be applied to almost any topic.
Forskning och utveckling kategorier

“Vi måste våga lita på det omätbara för att hjälpa eleverna framåt”

2020-01-22
Att våga lita på kulturen och att de upplevelser som kultur ger eleverna kan bidra till deras lärande. Det är Rikard Perssons, rektor på Bergaskolan i Malmö, uppmaning. "Vi i skolan riskerar att bli alldeles för instrumentella med nivåer, kriterier och mätbarhet. Vi måste våga lita på det omätbara för att hjälpa eleverna framåt", säger…
Forskning och utveckling kategorier

Intresset styr material och miljö

2020-01-21
Det tematiska, projekterande arbetssättet har fått många positiva effekter på Ribersborgs förskola i Malmö. Inom ramen för temat “Magiska världar” har personalen varit stationerade i olika miljöer. "Det gör det lättare att fördjupa sig i någonting, att inte behöva vara allt på en gång", säger Stephanie Persson, förskollärare.
1959697126