Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 80 av 132

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

When the animated bunny in the TV show listens for kids’ answers — and answers back

2021-02-11
Digital Learning Lab and PBS are considering whether the PBS program, "Elinor Wonders Why," which uses artificial intelligence to tailor a character's responses to what children say, can improve learning. So far, researchers say, the AI capabilities - similar to virtual assistants such as Alexa and Siri - have helped children learn, improve engagement and…
Forskning och utveckling kategorier

Så får hon eleverna att våga prata

2021-02-11
Veronica Johanssons elever i engelska följde läroböckerna och hon kände att de hade koll på läget. Ändå var det något som skavde… De pratade inte på lektionerna – i alla fall inte så mycket som hon önskade. Lösningen kom via detektivlekar och körläsning.
Forskning och utveckling kategorier
FoU utvecklingskällor

Struktur och mer tid i förskolan med sambedömning

2021-02-11
Sambedömning bidrar till djupare reflektioner kring både undervisningen, barnens utveckling och hur man som pedagog påverkar en undervisningssituation. Det konstaterar förskollärarna Åsa Cederholm, Annhild Edlund och Åsa Hagelin i Jönköping i sin utvecklingsartikel om sambedömning som verktyg i förskolans undervisning.
1798081132