The MacKillop Institute’s Reframing Learning and Teaching Environments (ReLATE) is a research and evidence informed model supporting schools and making a difference. Create the preconditions for improved teaching, learning and wellbeing.
In a digital society threatened by various disruptions such as the COVID-19 pandemic, lifelong learning attitudes have become even more crucial in fostering the resilience and adaptation of youngsters., writes Andreas Schleicher, OECD.
Imagine a classroom where student teams are learning with a computer simulation, planning a scientific expedition to Mars. That level of personalized learning is just one vision of researchers who are harnessing artificial intelligence to improve education.
Teachers in different subjects can collaborate on micro-units to reinforce what they teach and help students see how the subjects connect in the real world.
Eftersom det är svårt att vara helt ny i ett språk finns det stöd för att arbeta med nyanlända. Vi var nyfikna på hur lärare som stöder och utbildar dem som tar emot nyanlända i skolan använder framför allt Skolforskningsinstitutets systematiska översikt Språk- och kunskapsutvecklande undervisning i det flerspråkiga klassrummet – med fokus naturvetenskap.
I dagens avsnitt av Skolforskningspodden diskuterar vi undervisning i det flerspråkiga klassrummet. Gäster är Sharmila Vithlani, förstelärare/modersmålslärare Järfälla språkcentrum, och Åsa Wedin, professor vid Högskolan Dalarna. (webb-radio)
Teachers who share their thinking processes aloud while selecting internet search terms and conducting online searches can boost students' understanding of synonyms, source reliability, persistence and critical thinking, author and former teacher Monica Burns writes in this commentary. The "All About Me" project is an example, Burns writes, and shares how to model and think…
Gymnasieelevers förmåga att skriva på svenska tar inte skada av att undervisningen i vissa ämnen sker på engelska. Elisabeth Ohlssons forskning motbevisar därmed de farhågor som Skolverket pekar på.
Ebba Hildén vill med sin avhandling skapa kunskap om hur förskolebarn, rektorer och förskollärare på olika sätt bidrar till att undervisningssituationer i förskolan.
I skolklasser med en hög andel elever med sämre socioekonomiska förutsättningar täcker undervisningen in färre delar av kunskapsinnehållet i matematik, och lärare uppger i högre grad att de inte är väl förberedda på att undervisa. Det visar en avhandling från Göteborgs universitet.