Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 70 av 132

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Att systematisera det praktiska arbetet

2021-08-26
För att erfarenhet ska kunna bli beprövad behövs ett systematiskt arbete. Detta i sin tur är beroende av rätt förutsättningar. Utgångspunkten bör alltid vara att arbetet ska leda till utveckling av ny kunskap och ett ökat lärande för barn och elever. Vad behövs för att kunna göra detta och vad ingår i arbetsprocessen?
Forskning och utveckling kategorier

"Den virtuelle undervisning skal ikke erstatte, men udvide den fysiske undervisning"

2021-08-20
Fjernundervisningen på de gymnasiale uddannelser viste fordele og ulemper ved den virtuelle undervisning. Men de positive erfaringer risikerer at drukne i en polariseret diskussion af, om vi skal have mere eller mindre virtuel undervisning, skriver seniorkonsulent Anne Katrine Kamstrup.
Forskning och utveckling kategorier

Acceleration is better than focusing on learning loss. This unique summer school shows why.

2021-08-12
An asset-based approach to math at Santa Fe Public Schools in New Mexico includes a summer program with a game focus, asking students to transport themselves to the 1600s for challenges such as negotiating bargains on spices and avoiding pirates. The "fate or fortune" exercises aim to align with algebra I standards and boost accelerated…

Framtidens läromedel ska hjälpa lärare att utmana eleverna i klassrummet

2021-08-11
Mälardalens högskola har under många år bedrivit forskning som syftar till att förbättra svenska elevers kunskaper i matematik. Eftersom lärarens roll i klassrummet är avgörande för att höja kunskapsnivån hos eleverna har forskare tillsammans med lärare utformat ett testläromedel, Framtidens läromedel.
1697071132