Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 59 av 126

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Teaching for Positive Creativity

2021-09-30
To confront the challenges facing the world today, students need to be creative in ways that critically evaluate an idea's constructiveness. Robert J. Sternberg and Sareh Karami unpack what cultivating positive creativity for students looks like in the classroom.
Forskning och utveckling kategorier

Resursmaterial: Overkliga möten med artonhundratalet – högstadiet

2021-09-22
Den här resursen för högstadiet ger eleverna ”möjlighet att utveckla förståelse för att varje tids människor måste bedömas utifrån sin samtids villkor och värderingar”. Resursen innehåller en arbetsgång som integrerar svenska och historia. I bifogade dokument kan du läsa mer om upplägg, uppgifter och arbetsgång.

Matematiken väcker elevernas tilltro till sin egen förmåga

2021-09-22
På Risebergaskolan har matematikundervisningen i förskoleklass varit under utveckling sedan ett år tillbaka. Här har matematiken utgått från det forskningsbaserade undervisningsmaterialet Tänka, Resonera och Räkna i förskoleklass (TRR) som kan komma att utmana hur matematikundervisningen bedrivs framöver.
1585960126