Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 53 av 132

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Att skolas till en läsare – om den svenska skolans läsundervisning under 1990- och 2000-talet genom en ung arbetarmans berättelser

2022-02-23
I artikeln uppmärksammas en ung arbetarmans berättade erfarenheter av den svenska skolans läsundervisning. Studien riktar ljuset mot frågor som kretsar kring vem som är en läsare, och vem som inte är det, vad läsning är och vad det inte är, och på vems eller vilkas villkor.
Forskning och utveckling kategorier

Five steps to revolutionize learning using student goal setting in the workshop classroom

2022-02-04
In the last 30 years, a series of innovative findings in neuroscience, metacognition, and learning have inexorably changed how we think about educating students. The notions that learning is individual and contextual, that a student’s opportunity to learn is framed by their life experiences, and that students must be actively engaged to learn at their…
1525354132