How can we make learning impactful so that it endures? Can learning Spanish aid a student's progress in science, literacy, or even math? Learn how lessons from Jay McTighe and Harvey Silver helped a pair of educators shift their focus to uncovering the big ideas within the content instead of cramming content on The ASCD…
Integrating the arts into lessons across a STEM curriculum can prepare students for the future workforce and help bridge learning gaps, Cyreena Boston Ashby, CEO of Girls Inc. of the Pacific Northwest, writes in this commentary.
Den traditionella lärmiljön passar inte alla. Parkskolan i skånska Teckomatorp skapade därför en speciell studieverkstad och anpassade lärmiljön till eleverna i stället för tvärtom.
De flesta lärare i grundskolan skulle säkert tacka ja till en extra hjälpande hand under lektionerna. I framtiden kanske vi kan få den hjälpen av sociala robotar. Vid lärarutbildningen i Vasa och Experience Lab pågår just nu forskningsprojektet SoRoMa där man vill studera interaktionen mellan elever och robotar för att bättre kunna förstå och stödja…
Twitch, a live-streaming service for gaming, can be an effective teaching tool. This article highlights how the free platform can be used to support online teaching and learning, esports and more.
En bra fysiklärare öppnar sina elevers ögon och vägleder dem till nya upplevelser i ämnet. På det sättet kan man få fler elever utan akademisk bakgrund att fortsätta till högskolan, menar Anna Danielsson, forskare vid Stockholms universitet.
This study shows how climate fiction can offer pedagogical opportunities for encouraging student agency as well as open up constructive discussions about the future in relation to social change and climate justice.
This study identifies the various functions of open questions in whole-class teaching in language arts classrooms in primary school, and it explores how these questions may work as a mediating tool.
In this paper, we offer an explicit theoretical account, grounded in developmental psychology of how play might support the acquisition of broad skills and dispositions for lifelong learning.
Hur kan förskollärares implicita kunskap om undervisning i förskolan bidra till utveckling av förskollärares professionskunskap? Det är en av frågorna som Johan Liljestrand utforskar i sin artikel.