Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 49 av 132

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Lektionsdesign för en undervisning som inkluderar alla elever

2022-03-24
"Vi vill se en undervisning som bygger på att alla elever är inkluderade", säger Susanne Lundberg, rektor på Nanny Palmkvistskolan i Helsingborg. Ett viktigt steg för att nå dit är att låta alla lärare på skolan utbildas i differentierad undervisning genom lektionsdesign. Det har förändrat deras arbetssätt och förbättrat alla elevers förutsättningar i sin kunskapsutveckling.
Forskning och utveckling kategorier

MIK behöver ske i samverkan med barn och elever

2022-03-24
Forskaren Maarit Jaakola är tydlig med att MIK behöver två parter, de unga och pedagogerna, som måste samverka för att få det att funka. "Båda behövs och har sina roller. Det är en vanlig missuppfattning att de unga redan vet allt men de behöver hjälp med att reflektera över vad de gör", säger hon.
Forskning och utveckling kategorier

To close the educational equity gap, teachers have to understand their position of power

2022-03-24
Sometimes in a child’s world, their teacher is the only one who can truly see their potential, their spark, the special way in which they can make a difference in this world. We must not diminish that by taking away their right to a rigorous and curiosity-driven learning experience, writes ninth-grade English teacher Ka’ua Adams.
Forskning och utveckling kategorier

Cellphones in schools: A huge nuisance and a powerful teaching tool

2022-03-24
Cellphones can be a useful tool for classroom learning or an unwelcome distraction for students, agrees Nelann Taylor, a high-school teacher in Louisiana. Stevie Frank, a fifth-grade humanities teacher in Indiana, allows students to keep their phones with them during class and use them in classroom lessons, but Frank asks that they have notifications turned…
1484950132