Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 47 av 126

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Five steps to revolutionize learning using student goal setting in the workshop classroom

2022-02-04
In the last 30 years, a series of innovative findings in neuroscience, metacognition, and learning have inexorably changed how we think about educating students. The notions that learning is individual and contextual, that a student’s opportunity to learn is framed by their life experiences, and that students must be actively engaged to learn at their…
Forskning och utveckling kategorier

aSTEM: Modeller och modellering för en autentisk STEM-undervisning

2022-01-28
Modeller och modellering är centrala i alla STEM-ämnena och kan därför utgöra underlag för att öka autenticiteten i undervisningen. Syftet med forskningsprojektet är att definiera och undersöka en autentisk integrering av naturvetenskaps- och teknikundervisning som två STEM-ämnen genom modeller och modellering i Sverige.
1464748126