Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 33 av 132

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Could the Netherlands crack the secret of language learning using this approach?

2022-12-02
In the Netherlands, some educators are implementing a usage-based approach to language learning, called the Accelerative Integrated Method, to encourage an interest in French among students and increase the number of speakers, which is declining overall, according to university professors Gregory Miras and Audrey Rousse-Malpat.
Forskning och utveckling kategorier

Med sikte på elevcentrerat lärande

2022-11-29
I ett nytt projekt finansierat av Vetenskapsrådet kommer Peter Bergström och hans forskarkollegor studera hur rektorer, arbetslagsledare och lärare operationaliserar idéer med elevcentrerad undervisning i innovativa lärmiljöer, sk. ILE - Innovative Learning Environments, och hur begreppet elevcentrerad undervisning utvecklas och formas över tid.

"Det är inte så att vi exklusivt pratar svenska." Flerspråkighetens möjliga utrymmen i låg- och mellanstadieklassrum. En studie av flerspråkiga grundskollärares perspektiv

2022-11-29
Sara Snoder vill med sin avhandling bidra med ökad kunskap om möjlig användning av fler språk än svenska i ordinarie undervisning med flerspråkiga lärare och elever i låg- och mellanstadiet.
1323334132