Experiential learning can help curb disparities in science and math that emerge early on, says Emily Adah Miller, an assistant professor at the University of Georgia Department of Mathematics, Science, and Social Studies Education and a co-author of the Next Generation Science Standards.
The purpose of the present study is to investigate teachers’ and students’ expressions of shared learning community, in light of the teaching form reflective supervision.
Spatial thinking can help with math development as it relates to life skills, writes Emily Farran, professor of cognitive development. Teachers can help improve students' spatial understanding with "small-world play," such as doll houses and toy farms and using spatial vocabulary, such as "next to," "in," and "parallel," Farran suggests.
Denna artikel behandlar hur Förintelsen ska undervisas enligt den svenska skolans läroplan där den tillhör det centrala innehållet. Artikeln analyserar elevers responser på en fråga från det nationella provet i årskurs 9.
Enligt läroplanen ska barn redan i skolan lära sig svårdefinierbara färdigheter för arbetslivet. En av dem är självstyrning som i värsta fall leder till att bara barn från resursstarka familjer klarar sig.
Tonåringars försämrade sömnvanor påverkar den psykiska hälsan negativt, det har tidigare forskning visat. Nu ska ett nytt forskningsprojekt undersöka om sömnundervisning i skola kan göra nytta.
I artikeln kommer ett enskilt, överraskande trassligt, fokusgruppssamtal med fyra elever att omtolkas med utgångspunkt i Charles Sanders Peirce’s begrepp abduktion. Materialet är hämtat ur ett treårigt forskningsprojekt kring elevers erfarenheter av konstnärlig undervisning som bedrevs av professionella konstnärer.
This paper explores teachers’ educational values and how they shape their judgements about physically active learning (PAL). Twentyone teachers from four primary schools in Norway participated in focus groups.
Based on an ethnographic single case study in a Swedish educational setting, this article investigates how national policy on research-based education is realized at local school level from the perspective of principals.