Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 2 av 131

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Politikere taler straf og eksklusion: Hvorfor interesserer vi os så lidt for, hvorfor de urolige elever forstyrrer?

24 oktober
Kaos i klassen bliver ikke løst ved at sende elever væk fra fællesskabet. Det er konklusionen i en ny ph.d.-afhandling fra Sigga Waleng. Hun mener, at uroen delvist skyldes, at skolen er underlagt politiske krav, der gør det svært for lærerne at lave den mest hensigtsmæssige undervisning.

Stora skillnader i blivande grundlärares kunskaper om bråk

14 oktober
Skillnaderna mellan lärarstudenters förståelse av bråk efter att de har gått igenom lärarutbildningen är stora, visar Anne Tossavainens avhandling. "Det var också överraskande, och oroande, att studenterna inte kunde upptäcka vissa helt orimliga svar som de gav till sina lösningar", säger hon.
Forskning och utveckling kategorier

Emma Leifler och Girma Berhanu: Onödiga missförstånd om differentierad undervisning i debatten

14 oktober
Hur kan lärare hantera elevernas mångfald i sin undervisning? Differentierad undervisning kan bidra till en inkluderande och mer rättvis skola, men det verkar florera en mängd sätt att förstå detta begrepp, skriver Emma Leifler och Girma Berhanu, bägge verksamma vid Göteborgs universitet.
Forskning och utveckling kategorier

Här samlas lärare från 30 länder kring forskning: ”Inspirerande”

9 oktober
Nobel Prize Teacher Summit samlade lärare från över trettio länder i Stockholm. Nobelpristagare och forskare inom kognitionsvetenskap och pedagogik presenterade sina perspektiv på inlärning och undervisning och diskuterade med lärarna på plats. Vi Lärare frågade några av deltagarna om vad de kommer att ta med sig till sin egen undervisning.