Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 129 av 133

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Laborera mera

2018-11-01
Att arbeta mer laborativt och visuellt med matematik skulle gynna alla elever. Det menar Margareta Dalsjö, matematik- och speciallärare. Och hon låter gärna elever redan i ettan få grunna på klurigheter som Fibonaccis talföljd.
Forskning och utveckling kategorier

Avtryck som synliggör

2018-10-05
Ensamarbetets dagar är till ända, för elevers och lärares skull. Fast vi är inte riktigt där än. I väntan på detta finns det anledning att uppmärksamma om och hur pedagogiskt förhållningssätt skiljer sig åt i ett kollegium, skriver Marcus Samuelsson, leg slöjdlärare och biträdande professor i pedagogik på Högskolan Väst.
Forskning och utveckling kategorier

Rätt kemi när lärare och elever undervisar tillsammans – ny forskning om coteaching

2018-09-14
Genom att undervisa tillsammans med två gymnasielever kan en erfaren lärare förbättra undervisningen och samtidigt lära sig mycket nytt. Det visar ny forskning från Högskolan i Halmstad, där Felix Schultze har tittat närmare på lärarens perspektiv på kemiundervisning och så kallad coteaching.
1128129130133