Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 122 av 132

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

What does your school schedule say about equity? More than you think.

2019-05-02
Students who need academic interventions often lose out when schools make schedules, researchers have found. Schools should consider student equity at an operational level to ensure that all learners have access to high-quality teachers and smaller classes, and new data tools can help them identify problems and plan better for the future.
Forskning och utveckling kategorier

Hälsofrämjande skolutveckling

2019-04-24
Lärande och hälsa går hand i hand. Alla som arbetar i skolan ska samverka för att göra skolan till en god miljö för utveckling och lärande. Här kan du läsa mer om Skolverkets olika stöd för hälsofrämjande skolutveckling.
Forskning och utveckling kategorier

Why blended learning doesn't have to involve technology

2019-04-24
When teachers think of blended learning only in terms of high-tech interventions they limit themselves, asserts Brian Seymour, director of instructional technology at the Pickerington, Ohio, Local School District. Seymour calls for the traditional teacher to give way to the "tradigital" teacher, who uses digital tools to support instruction and helps students develop agency for…
Forskning och utveckling kategorier

Blockchain’s potential for education

2019-04-04
Some experts say that blockchain could be a game-changer for K-12 schools and in higher education, but it appears that few schools are using the technology. Tom Ryan, chief information and strategy officer for Santa Fe Public Schools, says the district is exploring blockchain to help protect students' data and improve acquisitions.
Forskning och utveckling kategorier

Olika skolämnen innebär olika förutsättningar för elevers meningsskapande

2019-04-01
I skolans ämnesundervisning är språk och skriftspråk viktiga redskap för elevers meningsskapande. Frågan är på vilket sätt sådana olika redskap används i olika skolämnen? I en ny avhandling vid Umeå universitet visar Monica Egelström att i skolår 4-6 kan skolämnen variera i vilka resurser för meningsskapande elever möter. Därmed vilka möjligheter till literacyutveckling elever möter…
1121122123132