Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Språkutveckling"

Visar sida 7 av 12

Välj typ av innehåll inom kategori "Språkutveckling":

Forskning och utveckling kategorier

Associations Between Social-Emotional and Language Development in Preschool Children. Results from a Study Testing the Rationale for an Intervention

2022-05-16
The aim of the present study was to investigate the associations between social-emotional and language development in a sample of 3–5-year-old children in community-based early childhood education and care (N = 90). The results showed that language development was linked to the children’s social-emotional development and theory of mind ability.
Forskning och utveckling kategorier

Reading to improve language skills? Focus on fiction rather than non-fiction

2022-05-13
Four research studies indicate that students who read fiction rather than nonfiction are likely to have better language skills, perform better at school, get more education and be more successful at work, writes psychology professor Raymond Mar. In this commentary, Mar suggests that educators try to encourage students to read fiction for pleasure starting at…

Analog programmering ledde vägen

2022-05-04
Att personalen på Tornfalkens förskola saknade utbildning inom programmering och kodning stoppade dem inte från att inleda ett arbete kring digitalt meningsskapande. Genom att börja enkelt och analogt kunde de sedan arbeta mer och mer med digitala verktyg. Språket spelade också en stor roll i arbetet då majoriteten av barnen är flerspråkiga.

Språkutvecklande arbetssätt på fritidshem

2022-04-27
I en miniserie med rubriken Hela skoldagen räknas samtalar vi med verksamheter som gjort och gör insatser för att skapa trygghet och meningsfullhet under fritids, raster och skolmåltiden. Bra för alla elever och väldigt viktigt för elever med funktionsnedsättning. Medverkar gör lärarna Anna Jabin och Elin Wahlborg samt Monica Johansson Persson, SPSM. (webb-radio)
167812