Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Specialpedagogik"

Visar sida 31 av 247

Välj typ av innehåll inom kategori "Specialpedagogik":

Forskning och utveckling kategorier

Förändring i elevers självtillit återspeglar lärares upplevda kvalitet i kollektiva lärprocesser

2021-11-30
Ulf Jederlund, Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet, har i en studie jämfört elevers upplevda kvalitet av lärare-elevrelationer och självtillit i skolan, med deras lärares tidigare dokumenterade erfarenheter i en relationell skolutvecklingsprocess.
Forskning och utveckling kategorier

Utvecklande arbetssätt på fordonsprogrammet - ett lyft för både lärare och elever

2021-11-30
Hur kan man skapa en bättre fysisk och psykosocial lär- och arbetsmiljö för både elever och lärare på gymnasieskolans yrkesprogram? Medverkar gör Clas Falk, biträdande rektor på Bromangymnasiet och Susanne Wennberg, rådgivare på SPSM. Samtalsledare är Erika Bergman, pressekreterare på SPSM. (webb-radio)

Early intervention and autism: Improving preschool program quality for children with autism spectrum disorder receiving Early Intensive Behavioral Intervention using the Autism Program Environment Rating Scale (APERS)

2021-11-22
Hampus Bejnös forskning indikerar att APERS-P-SE är ett instrument som i kombination med fortbildning och coachning på plats kan användas i förskolan för att utveckla kvaliteten i lärmiljön för barn med AST.
1303132247