Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Specialpedagogik"

Visar sida 207 av 250

Välj typ av innehåll inom kategori "Specialpedagogik":

Möjligheter och begränsningar i flerspråkig språkundervisning i en teckenspråkig skolmiljö

2013-11-20
Hur ser språkundervisningen i engelska och spanska ut i en specialskola för döva elever? Det har Karin Allard undersökt. ”De viktigaste resultaten visar på vilket sätt språkundervisningen som jag har studerat har kunnat stödja eleverna i sitt eget språklärande”, säger hon.
Forskning och utveckling kategorier

Barn gör rätt om de kan

2013-11-12
Nyckelordet är empati. Det används för att lugna eleven och för att signalera att läraren vet att eleven skulle uppföra sig – om den bara visste hur. I stadsdelen Kirseberg i Malmö har alla pedagoger i skola och fritidshem fått möjlighet att utbilda sig i metoden CPS, Collaborative Problem Solving.    
1206207208250