Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Specialpedagogik"

Visar sida 197 av 250

Välj typ av innehåll inom kategori "Specialpedagogik":

Forskning och utveckling kategorier

Kaosklass – en bok om berättelser

2014-05-06
Hur mår de utåtagerande barnen, med behov av särskilt stöd, om de inte får det? Hur mår de andra barnen när ett barn tappar kontrollen och till slut får ett utbrott? Hur vänder man en klass från kaos till ordning? Läs Sveriges Radios bok "Kaosklass – en bok om berättelser" här (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

Internationellt: By not challenging gifted kids, what do we risk losing?

2014-04-28
Intellectually talented kids “don’t get the attention of policymakers,” said psychology professor David Lubinski of Vanderbilt University. “But if you’re trying to solve problems in the world like climate change and terrorism and STEM innovation, and transportation and managing our healthcare, you want intellectually precocious youth who have had their intellectual needs met".
Forskning och utveckling kategorier

Internationellt: Study: How language problems affect children with ADHD

2014-04-25
Children with attention-deficit/hyperactivity disorder may experience poor academic performance because of language problems often associated with the disorder, according to a recent report. Researchers found that children with ADHD were nearly three times as likely to have problems in both speech and comprehension than children without the disorder.
1196197198250