Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Specialpedagogik"

Visar sida 180 av 247

Välj typ av innehåll inom kategori "Specialpedagogik":

Forskning och utveckling kategorier

Changing teachers’ Practices in Regular Schools Enrolling Children with Visual Impairment. An Action Research Project in Tanzania

2015-01-13
Syftet med Cosmas Mnyanyis avhandling är att beskriva och analysera hur lärare som deltar i ett aktionsforskningsprojekt i Tanzania ändrar sina undervisningsmetoder och strategier för att främja inlärning hos synskadade elever som är integrerade i vanliga klasser.
Forskning och utveckling kategorier

Inte bara daglig verksamhet efter särskolan

2014-12-19
Vad händer med ungdomarna som går ut gymnasiesärskolan? Högskolan i Halmstad har kartlagt drygt tolv tusen före detta särskoleelever och slår hål på myten om att de flesta hamnar i daglig verksamhet.– Studien visar att mindre än hälften finns inom daglig verksamhet och att en dryg femtedel har arbete, berättar Jessica Arvidsson, doktorand i handikappvetenskap…
1179180181247