Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Specialpedagogik"

Visar sida 177 av 250

Välj typ av innehåll inom kategori "Specialpedagogik":

Forskning och utveckling kategorier

1. Lär dig se tecken på sociala oro

2015-04-10
Blyga barn försöker ofta göra sig osynliga i klassrummet genom att sätta sig längst bak, avstå från att räcka upp handen, undvika att gå fram till katedern, låta alla andra gå före i köer, undvika att äta i matsalen, skolka från muntliga redovisningar, friluftsdagar och gymnastiklektioner.
Forskning och utveckling kategorier

UR: Lärarrummet - Tre pedagoger - om barn i behov av särskilt stöd

2015-04-10
Vi möter tre huvudpersoner ur tidigare program som i sin vardag möter barn i behov av särskilt stöd. Medverkande: Hans Burefjord, specialpedagog knuten till Skoldatateket i Sundsvall, Frida Hedlund, speciallärare på Hagsätraskolan i Stockholm och Andreas Woisin, SO-lärare på resursgrundskolan Vintertullsskolan i Stockholm. (webb-tv)
1176177178250