Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Sociala medier"

Visar sida 4 av 7

Välj typ av innehåll inom kategori "Sociala medier":

‘This job is impossible:’ Frustrated teachers share what America’s classrooms are really like

2020-10-08
An educator started "An Anonymous Teacher Speaks" project on Twitter last Friday, which offers the realities of teaching during the coronavirus pandemic. In this interview, the educator who posted the messages says teachers share their frustrations, which are added to Twitter without their names.

Internet use and digital participation in everyday life: Adolescents and young adults with intellectual disabilities

2020-09-01
Tillgången till digitala verktyg för internetanvändning är lägre för ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning än för ungdomar generellt, med undantag för surfplattor. Det visar Kristin Alfredsson Ågren i sin forskning.

Lärare tar ansvar själva för sin professionsutveckling på sociala medier

2020-05-07
Sociala medier erbjuder nya möjligheter för lärare att dela erfarenheter och diskutera frågor som rör deras professionella arbete med kollegor i hela landet. Viktigt för lärares deltagande i grupper i sociala medier är kontinuitet, tillgänglighet och möjlighet att själv kunna styra innehållet.
Forskning och utveckling kategorier

Skola hemma - experterna : Hur går det med SFI-undervisningen?

2020-04-16
Vilka särskilda utmaningar innebär det att undervisa i SFI på distans? Catharina Johansson är SFI-lärare och beskriver hur bloggen blivit ett nytt och viktigt verktyg för henne att dela ut uppgifter och kommunicera med eleverna på. Karin Sandwall, på Nationellt centrum för svenska som andraspråk, berättar om vilket stöd lärare har rätt till och efterfrågar…
13457