Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Skolpolitik"

Visar sida 21 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Skolpolitik":

Forskning och utveckling kategorier

Lika för alla? En ESO-antologi om skolan likvärdighet

2019-02-15
Såväl svenska som internationella bedömare menar att skolans likvärdighet försämrats under de senaste decennierna. Frågan är vad som kan göras för att bryta utvecklingen. I denna ESO-antologi undersöker ett antal forskare från olika forskningsfält vad vi egentligen vet om vilka åtgärder som kan fungera för att förbättra skolans likvärdighet.
Forskning och utveckling kategorier

Pedagogikens centrala frågor

2019-01-29
Recensionsessä: Den tyske pedagogen Klaus Mollenhauers Forgotten Connections On Culture and Upbringing är en bok som kan ge oss verktyg för att ställa oss frågan om utbildningens uppdrag och verksamhet utifrån pedagogiska frågeställningar och som kan hjälpa oss formulera pedagogikens ämnesområde och forskningsförgreningar på ett tydligare sätt för oss själva och för utomstående.
120212232