Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Skolpolitik"

Visar sida 2 av 36

Välj typ av innehåll inom kategori "Skolpolitik":

Trends in low school satisfaction among adolescents in Denmark according to sex, grade, and socioeconomic background, 1994–2022

25 mars
The objective was to examine trends in low school satisfaction between 1994 and 2022 among 11–15-year-old students in Denmark according to sex, grade, and socioeconomic status. We focused on trends before and after a major school reform in 2014, and before and after COVID-19-related school closures 2020-2021. 
Forskning och utveckling kategorier

"Betygsutredningens akilleshäl"

24 mars
De nya förslagen om betygssystemets egenskaper och struktur har fallit mellan stolarna i debatten där huvudfokuset har legat på utredningarna om nya läroplanen och lärarutbildningen. Arne Engström pekar på några centrala svagheter i den nya betygsutredningen.

Activism as a long durée journey: Teachers against the Chilean neoliberal education model

21 mars
In this paper, I use the idea of purposes of education, particularly subjectification, and the concept of love to explore long-term teacher activism in Chile. ‘Long-term activism’ is used to describe an ongoing struggle rather than activism confined to specific moments. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Gunnlaugur Magnússon: Evidens kommer inte rädda lärarutbildningen från politisk klåfingrighet

17 mars
Argumentet har förts fram att evidensbaserad lärarutbildning skulle både skapa bättre förutsättningar för elevernas lärande och skydda lärarutbildningen från politiska nycker och detaljstyrning. Gunnlaugur Magnússon argumenterar i ett debattinlägg både emot föreställningen att utredningen skulle förespråka evidens och emot idén att evidens skulle ge skydd mot politiska ingrepp.
Forskning och utveckling kategorier

Embodied Bildung: a phenomenological inquiry into an embodied understanding of emancipation and autonomy in education

11 februari
This article takes a phenomenological approach to exploring two closely related aspects of Bildung, namely, autonomy and emancipation. The phenomenological approach is informed by the works of Edmund Husserl and Thomas Fuchs’ not-yet-conscious. (pdf)
1 2 3 36