Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Samarbete och arbetslag"

Visar sida 3 av 11

Välj typ av innehåll inom kategori "Samarbete och arbetslag":

Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

2022-04-26
The purpose of the study is to create a deeper understanding of teachers’ sense-making of principals’ leadership in the context of collaboration within and beyond school.

Utvecklad undervisning med kollegialt lärande

2021-06-16
Att tillsammans med kollegor få utveckla, designa och utvärdera den egna undervisningen fyller ett stort behov hos sfi-lärare. Det visar Leonora Lippig-Singewald och Philippa Börjesson som skrivit en utvecklingsartikel om effekten av Ifous FoU-program ”Språkutvecklande arbetssätt inom Sfi”.
Forskning och utveckling kategorier

Lärarlagsmöten handlar mest om praktiska frågor

2021-04-14
Lärarlagsmöten tenderar att vara fragmentariska, handla om praktiska åtaganden och präglas av ett informellt språkbruk. Samtidigt saknas i stort ett professionellt språk som skulle möjliggöra samtal om komplexa frågor av betydelse för läraryrket och undervisning. Det framkommer i en ny avhandling som har analyserat samtal mellan lärare.