Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Motivation/Grit"

Visar sida 1 av 37

Välj typ av innehåll inom kategori "Motivation/Grit":

Classroom social networks, students' peer-related social experiences and sense of belonging: The specific case of students with SEN

9 september
One main argument for inclusion refers to the social benefits that students with SEN might have from being in contact with typically developing classmates. Students' sense of belonging to the classroom is also a relevant dimension of inclusion, given its importance for positive emotional and social development and academic motivation.
Forskning och utveckling kategorier

Studiemotivation ur olika perspektiv - Utveckling och pedagogik med Caisa Skoglund

22 augusti
I poddavsnittet pratar Caisa med Lena Boström, professor i pedagogik vid Mittuniversitetet. Hon berättar om sin forskning om studiemotivation ur olika perspektiv, elevernas och lärarnas. Lena berättar om vad elever tycker är viktigt när det gäller motivation, lärande, strategier och nyfikenhet. Samt vad lärare bör tänka gällande arbetssätt och didaktiska metoder. (webbradio)

3 benefits of implementing grit in the math classroom

4 juni
A variety of reasons can turn someone off of math, but three grit-building characteristics can turn that caution into confidence, writes India White, an author and former math teacher and assistant principal. White explains how to encourage students to help develop resilience, remind them that everyone learns when given enough time, and share positive stories…
Forskning och utveckling kategorier

”Låt leken vara med!”

22 mars
Som kognitionsvetare är Peter Gärdenfors expert på hjärnan och hur den fungerar – men det är kroppens behov han lyfter fram. ”Är kroppen med så lär du dig bättre”, säger han. ”Men skolans struktur begränsar motivationen.”
1237