Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Mobiltelefoner"

Visar sida 3 av 5

Välj typ av innehåll inom kategori "Mobiltelefoner":

Forskning och utveckling kategorier

Cellphones in schools: A huge nuisance and a powerful teaching tool

2022-03-24
Cellphones can be a useful tool for classroom learning or an unwelcome distraction for students, agrees Nelann Taylor, a high-school teacher in Louisiana. Stevie Frank, a fifth-grade humanities teacher in Indiana, allows students to keep their phones with them during class and use them in classroom lessons, but Frank asks that they have notifications turned…

Lägre internetanvändning bland unga med intellektuell funktionsnedsättning

2020-10-12
Unga med intellektuell funktionsnedsättning har sämre tillgång till digitala enheter som mobiltelefon och få söker information på nätet jämfört med ungdomar generellt. Det här är en viktig aspekt för delaktighet, konstaterar Kristin Alfredsson Ågren.

Unga mediemultitaskar och använder mobiltelefonen omedvetet och rutinmässigt

2020-04-21
Unga vuxnas digitala multitasking ökar. De använder allt oftare flera skärmar på samma gång, har flera funktioner öppna samtidigt på samma skärm, eller använder mobil media samtidigt som de till exempel umgås med vänner eller deltar i en föreläsning. Det visar en studie av Johanna Lindström vid Åbo Akademi.