Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Matematik"

Visar sida 46 av 71

Forskning och utveckling kategorier

Önskvärt anpassa kompetensutveckling till lokala skolförhållanden

2019-10-07
Nationella satsningar för att stärka lärares professionalism, som Matematiklyftet, måste låta berörda skolor vara med och anpassa satsningarna utifrån lokala förutsättningar och behov. Annars riskerar lärarnas professionella självkänsla att hämmas istället för att stärkas. Det visar en avhandling av Veronica Sülau.
Forskning och utveckling kategorier

Studies consider solutions to gaps in math learning

2019-09-27
Two separate research papers show that gaps in math ability can be exacerbated if students are not working on grade-level material during middle-school years, write Joel Rose, CEO of New Classrooms Innovation Partners, and Daniel Weisberg, CEO of TNTP. Policymakers must be aware of the tension between too much and not enough grade-level work, they…
Forskning och utveckling kategorier

1 in 5 college students takes math courses that repeat what they already know

2019-09-18
Around 40% of incoming college students are taking what University of Nevada, Las Vegas, assistant professor Federick Ngo calls "redundant" math classes, covering material they already learned in high school. Ngo's research also shows that female students and those from low-income households were more likely to take such classes, which Ngo says raises questions about…
145464771