Margareta Laumann, matematikutvecklare och förstelärare i matematik på Frölundaskolan, bloggar om hur elevernas förståelse för matematik kan utvecklas genom att de får inta olika förhållningssätt eller perspektiv på ett tal eller en matematisk uppgift. Exemplet är hämtat från en matematiklektion som hon hållit med sina elever i sjunde klass. Eleverna är vana vid att hantera…
Robotical, an Edinburgh, UK robotics company that introduced "Marty" in 2016 as a STEM learning tool, has announced a second-generation version that comes with new resources for the classrooms.
The STEM gender gap may have its roots in elementary school, according to a study of students in a North Carolina school district published in a peer-reviewed academic journal. Researchers found that while third-grade students scored about the same on state math tests -- regardless of gender -- male students were more likely to be…
När en styrd nationell kompetensutveckling möter lokala förhållanden kan det uppstå spänningar och osäkerhet. Det konstaterar Veronica Sülau som undersökt vad som händer när matematiklyftet genomförs på fyra skolor.
Lärares fortbildningsbehov skiljer sig stort mellan ämnen och stadier. Därför är det svårt att skapa bra förutsättningar för alla lärare i storskaliga fortbildningsinsatser, konstaterar Sara Engvall som undersökt lärares egna lärprocesser.
"Nyutbildade svenska lärare skulle vilja undervisa matematik på ett annat sätt, men de vet inte hur och de kan inte börja experimentera i en klass", säger Yukiko Asami Johansson, matematikforskare vid Högskolan i Gävle.
Creativity and a sense of design aren't just personal attributes - they are skills that can be consciously cultivated and used in other subject areas, including STEM and STEAM, writes Sylvia Martinez, a former aerospace engineer who also has designed video games. In this commentary, she writes that curricula often impose artificial divides between math…
To prepare students for jobs in STEM fields, the U.S. Department of Education is shining a spotlight on how educators can incorporate technology into their classroom activities.
Many teachers use Legos in the classroom for hands-on STEM exercises, particularly as an enticement to get students who are less confident about their engineering aptitude to give it a try. Middle-school robotics teacher Ian Chow-Miller says he likes using Legos -- from the basic blocks to the higher-end robotics kits -- because his students…
"Nyutbildade svenska lärare skulle vilja undervisa matematik på ett annat sätt, men de vet inte hur och de kan inte börja experimentera i en klass", säger Yukiko Asami Johansson, matematikforskare vid Högskolan i Gävle.