Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Matematik"

Visar sida 44 av 71

Forskning och utveckling kategorier

Att förhålla sig till matte – en mattelektion

2019-10-30
Margareta Laumann, matematikutvecklare och förstelärare i matematik på Frölundaskolan, bloggar om hur elevernas förståelse för matematik kan utvecklas genom att de får inta olika förhållningssätt eller perspektiv på ett tal eller en matematisk uppgift. Exemplet är hämtat från en matematiklektion som hon hållit med sina elever i sjunde klass. Eleverna är vana vid att hantera…
Forskning och utveckling kategorier

The case for creativity in STEAM

2019-10-25
Creativity and a sense of design aren't just personal attributes - they are skills that can be consciously cultivated and used in other subject areas, including STEM and STEAM, writes Sylvia Martinez, a former aerospace engineer who also has designed video games. In this commentary, she writes that curricula often impose artificial divides between math…

Teachers are using Legos to get kids into STEM

2019-10-24
Many teachers use Legos in the classroom for hands-on STEM exercises, particularly as an enticement to get students who are less confident about their engineering aptitude to give it a try. Middle-school robotics teacher Ian Chow-Miller says he likes using Legos -- from the basic blocks to the higher-end robotics kits -- because his students…
143444571