Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Matematik"

Visar sida 26 av 71

Forskning och utveckling kategorier

Acceleration is better than focusing on learning loss. This unique summer school shows why.

2021-08-12
An asset-based approach to math at Santa Fe Public Schools in New Mexico includes a summer program with a game focus, asking students to transport themselves to the 1600s for challenges such as negotiating bargains on spices and avoiding pirates. The "fate or fortune" exercises aim to align with algebra I standards and boost accelerated…

Framtidens läromedel ska hjälpa lärare att utmana eleverna i klassrummet

2021-08-11
Mälardalens högskola har under många år bedrivit forskning som syftar till att förbättra svenska elevers kunskaper i matematik. Eftersom lärarens roll i klassrummet är avgörande för att höja kunskapsnivån hos eleverna har forskare tillsammans med lärare utformat ett testläromedel, Framtidens läromedel.

Matematikundervisning är sämre i redan utsatta skolor

2021-06-09
I skolklasser med en hög andel elever med sämre socioekonomiska förutsättningar täcker undervisningen in färre delar av kunskapsinnehållet i matematik och lärare uppger i högre grad att de inte är väl förberedda på att undervisa. Det visar en avhandling från Göteborgs universitet vars författare efterlyser åtgärder för att skapa en mer likvärdig skola.

A problem for math teachers: Solving the dilemma of learning lost to a year of Zoom

2021-06-02
Teachers say pandemic-related setbacks in mathematics will linger well into the coming school year, especially for students who suffered the most during shutdowns. Unable to peer over their students’ shoulders and correct their work, math teachers lost the ability to offer on-the-spot tutorials.
125262771