Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Matematik"

Visar sida 20 av 71

Forskning och utveckling kategorier

aSTEM: Modeller och modellering för en autentisk STEM-undervisning

2022-01-28
Modeller och modellering är centrala i alla STEM-ämnena och kan därför utgöra underlag för att öka autenticiteten i undervisningen. Syftet med forskningsprojektet är att definiera och undersöka en autentisk integrering av naturvetenskaps- och teknikundervisning som två STEM-ämnen genom modeller och modellering i Sverige.
Forskning och utveckling kategorier

Professionsutveckling i matematikundervisning

2022-01-27
Hur lärare planerar, genomför och utvärderar sin undervisning är centralt för att elever ska få den bästa undervisningen, en undervisning som optimerar deras chanser att lära sig skolmatematiken. Genom att ständigt arbeta med att förbättra undervisning kommer läraren att kunna erbjuda en undervisning som blir tydligare avseende hur kunnandet synliggörs för eleven. I nedanstående artikel…
119202171