Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Matematik"

Visar sida 10 av 68

Forskning och utveckling kategorier

Delaktighet för elever med olika förkunskaper i matematik: en interdisciplinär studie om betydelsen av undervisningens utformning och genomförande för elevers lärande

2023-02-14
Vad karaktäriserar en undervisning som möjliggör delaktighet och lärande för elever i årskurs 2 och 3 med olika förkunskaper inom området hela tal? Det är en av frågorna som Anna Lövström undersöker i sin avhandling.
Forskning och utveckling kategorier

Why teachers are letting students solve math problems in lots of different ways

2023-02-07
Equitable, evidence-based math lets students tackle each aspect of the subject in the way it makes the most sense to them rather than forcing one definitive method on an entire class, write Tori Trajanovski and Cristina De Simone, education doctoral candidates at York University in Canada. They explain why cultural, experiential and peer input can…
Forskning och utveckling kategorier

How spatial thinking could help children learn maths – and go on to use it in their careers

2023-01-27
Spatial thinking can help with math development as it relates to life skills, writes Emily Farran, professor of cognitive development. Teachers can help improve students' spatial understanding with "small-world play," such as doll houses and toy farms and using spatial vocabulary, such as "next to," "in," and "parallel," Farran suggests.
19101168