We often hear about why it’s important that children read for pleasure, but we don’t seem to place that same importance on adults’ reading habits. So, is it important that adults read for enjoyment? And if so, how many adults actually read for pleasure on a regular basis?
Eleverna som deltog i läsprojektet "Läsa äger" fick inget lästapp under sommarlovet. Tvärtom ökade deras läsförståelse något och även ordförrådet ökade för de äldre barnen. Det visar forskning från Linnéuniversitetet.
Studien retter seg mot høytlesningspraksiser i barnehagen, og belyser samspillet rundt bøker som finner sted mellom barnehageansatte og barn, avgrenset til småbarn (0–3 år).
Ju mer unga läser, desto bättre blir ordförrådet och desto svårare texter förstår de. En positiv spiral – eller en virvlande karusell som är svår att hoppa på i farten. För vad händer när våra barn inte läser?
Förskolor är olika bra på att stimulera språkutveckling och uppmuntra barnen till skrivande och läsning. Generellt sett är kvaliteten låg, men det finns också förskolor med hög kvalitet, visar en studie.
Even though the importance of extensive reading practice is well documented, as are students’ changing leisure-time reading habits, knowledge of how much students read at school is still limited. Therefore, this study investigates how many pages of continuous text, nonfiction as well as fiction, students in middle (Grades 4–6) and lower secondary (Grades 7–9) school…
Elever i både sjätte och nionde klass läser allt mindre, det visar en studie från Högskolan Dalarna. Studien visar att hälften av niondeklassarna läser inte en hel sida facklitteratur under en vanlig skoldag, varken på papper eller skärm.
A year ago, in the depths of the pandemic, a high-tech literacy project set up shop at West Oakland’s KIPP Bridge Academy. Created by a former schoolteacher turned literacy specialist, Jessica Reid Sliwerski, Ignite Reading aimed to teach kids how to read on Zoom, offering one-on-one tutoring while eliminating Covid risks.