Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Likvärdig skola"

Visar sida 1 av 13

Välj typ av innehåll inom kategori "Likvärdig skola":

Forskning och utveckling kategorier

Tensions in the pursuit of equal opportunities: A case study of an innovative secondary school

29 oktober
Equal opportunities in education can be understood as equal access to certain forms of education or as equally valuing all educational routes. This paper analyses tensions and contradictions that came up in the microcontext of one secondary school in the Netherlands committed to fostering equal opportunities in both understandings.

Forskningsutblick: TAKK som specialpedagogiskt didaktiskt verktyg i förskolans undervisning

3 september
Studien handlar om hur förskolan säger sig använda TAKK, tecken som alternativ kompletterande kommunikation, i undervisning. Den visar att TAKK används i undervisningen på flera sätt, i olika situationer och miljöer, med alla och för alla - ett flerstämmigt förhållningssätt. TAKK kan vara ett verktyg inom specialpedagogisk didaktik och användas brett för att främja likvärdighet…
1213