Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Ledarskap"

Visar sida 37 av 64

Forskning och utveckling kategorier

How does principal turnover affect schools?

2019-10-25
Principal turnover can lead to lower student test scores and increased teacher turnover for up to three years after the top leader's departure, according to an analysis of North Carolina school district data. Across the country, 1 in 5 schools change principals each year, so researchers recommend that districts develop a pool of available replacements…
Forskning och utveckling kategorier

Are we rushing education change? The case for slowing things down

2019-10-22
Moving slowly when implementing changes can help education leaders boost the success of new initiatives, writes Miriam Plotinsky, a learning and achievement specialist with Montgomery County Public Schools in Maryland. In this commentary, she offers guidance on how to methodically implement changes in the classroom, school and professional development.
Forskning och utveckling kategorier

Pedagogiskt ledarskap med konflikter i fokus

2019-10-11
Det är inte enkelt för skolan idag att avgöra vad som är en konflikt eller en pågående mobbningssituation. En lärare ska leda ett kollektiv av olika individer och samtidigt ta hänsyn till den forskning som finns om konflikter och mobbning samt också den allt starkare juridifiering som skett i skolan. Skolan ska vila på vetenskaplig…
Forskning och utveckling kategorier

Det pedagogiska ledarskapets ideala modell – finns den?

2019-10-11
Jakten på det pedagogiska ledarskapets kärna och framgångsfaktorer fortgår med oförminskad styrka. Skolforskarna Jan Håkansson och Daniel Sundberg har med Utmärkt ledarskap i skolan presenterat sin tredje bok där internationell och svensk skolforskning sammanfattas – med fokus just på att leda för elevers måluppfyllelse.
136373864